Sunday, February 21, 2010

Sünnipäev- tore päev



Sünnipäevad on toredad ajad, saab kellegile head meelt valmistada. Samuti on vahepeal see väga keeruline, kõik oleneb sellest kui palju on tahtmist aega kulutada, et kedagi erilisena tundma panna. Niisiis on täna mu ema sünnipäev, mille puhul otsustasin teda hommikul üllatada koogi ja pirukatega.Viineripirukad on ühed mu lemmikud kuna need valmivad ülilihtsalt ja soojalt maitsevad kõigile. Minu tutvusringkonnas on need ühed tuntumaid minu valmistatud roogi:) Kuid seda kooki olen aga tahtnud juba pikka aega proovida ja just nüüd oli õige aeg. Koogiks on nimelt Brita kook. Kook maitses sünnipäevahommikul ideaalselt, kuigi usun, et värskena on veelgi parem.

Pirukate valmistamiseks on vaja lehttaigent ja viinereid ning pirukad on põhimõtteliselt valmis:)

Brita koogi retsept:
Põhi:
3 munakollast
1 terve muna
1dl suhkrut
1 spl vanillisuhkrut
150g võid
2,5 dl jahu
2 tl küpsetuspulbrit

Besee
3 munavalget
1,5 dl suhkrut

Täidis
400g vaarikamoosi
200g kohupiima
3 dl rõõska koort
1dl suhrut
Munakollased ja terve muna vahustada koos suhkru ning vanillisuhkruga kohevaks. Segada jahu ja küpsetuspulber ning lisada vahule. Küpsetusplaadile asetada küpsetuspaber ja määrida võiga. Tainas laotada küpsetuspaberile(märja käega on kergem).

Besee jaoks on vaja vahustada munavalged ja suhkur. Laotada taignale ja tasandada. Küpsetada 175 kraadi juures 20 minutit ja seejärel jahutada.

Samal aja kui põhi ja besee jahtuvad võib valmistada täidise. Vahustada rõõsk koor koos suhkruga, lisada kohupiim. Kui kook on jahtunud, lõigatada keskelt pooleks. Alumisele poolele määrida kohupiima-vahukoore segu ja peale vaarikamoos(võib ka kasutada terveid vaarikaid) ning tõsta peale teine pool.



1 comment:

  1. Mina teen Brita torti kodujuustu ja vahukoorega. On ka väga maitsev:)

    ReplyDelete